عنوان کتاب: ژنتیک و دی.ان.ای
نويسنده: تارا رادن رابینسون لیزا، کوشمن اسپاک
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: نخست
قطع: رقعی/ نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات: 180
توضيحات بيشتر: به جهان پیچیده و شگفت‌آور ژنتیک خوش آمدید. ژنتیک بیشتر در مورد خصایص جسمانی و رمز دی.ان.ای است که طرح ساختمانی هر نوع موجود زنده را فراهم می‌آورد. ژنتیک رشته‌ای از دانشورزی است که به بررسی انتقال خصایص از یک نسل به نسل دیگر می‌پردازد. به عبارت ساده، ژنتیک روی همه چیز موجود زنده زمین تاثیر می‌گذارد. ژنهای یک موجود زنده قطعه‌ای از دی.ان.ای داوکسی ریبونوکلئیک اسید است که واحدهای اساسی توارث هستند و شکل، رفتار و تولیدمثل موجود زنده را کنترل می‌کنند. همۀ خصایص جسمانی هر موجود زنده از ژنهای آن سرچشمه می گیرند: برگ های یک درخت، قد شما، رنگ موی گربه یا سگ شما. والدین، همۀ آنها و چیزهای بیشتری را از طریق ژنها به زادگان خود منتقل می‌کنند. هر موجود زنده به دی.ان.ای وابسته است و همۀ موجودات زنده، ردیف دی.ان.ای را به اشتراک دارند. همۀ موجودات زنده از کوچک و بزرگ، به مفهوم بسیار واقعی به نحوی با هم خویشاوند هستند.

عنوان کتاب: ده آزمایش برتر علمی
نويسنده: جورج جانسون
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: نخست
قطع: رقعی/ نوع جلد: جلد نرم(شومیز)  
تعداد صفحات: 216
توضيحات بيشتر: این کتاب شرح ده آزمایش برتر و زیبای علمی است که بر علم و فلسفه، تأثیری پردامنه نهاده و جهان‌بینی ما را نسبت به خود و کیهان به کلی تغییر دادند. این آزمایش‌های عملی، بنیان بسیاری از نظریه‌های علمی را در حوزه‌های مکانیک، فیزیولوژی، فیزیک، شیمی، ستاره‌شناسی و روانشناسی دگرگون کرد. نکتۀ مهم در همۀ این آزمایش‌ها این بود که با همۀ اهمیت و تأثیرشان بر پهنۀ دانش، با ابزارهایی ساده انجام شدند و نظریه‌های پیچیده‌تر را با نظریه‌های بسیار ساده‌تر اما واقعی‌تر جایگزین کرد. جورج جانسون سرگذشت تلاش‌های این دانشورزان را در انجام آزمایش‌هایشان به زبانی ساده برای ما بازگو می‌کند. اما چه کسی می‌داند؟ شاید یازدهمین آزمایش از زیباترین آزمایش‌ها در راه باشد.

عنوان کتاب: ما چگونه به اکنون رسیدیم
نويسنده: استیون جانسون
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: دوم
قطع: رقعی/ نوع جلد: جلد نرم(شومیز) 
تعداد صفحات: 274
توضيحات بيشتر: در این کتاب، استیون جانسون تاریخ نوآوری‌ها را طی چند سده بررسی می‌کند و جنبه‌های مختلف زندگی امروزین را از آغاز پیدایش توسط افراد غیرحرفه‌ای و سرمایه‌گذاران، تا نتایج ناخواستۀ آنها را طی تاریخ دنبال می‌کند. این کتاب حاوی گزارش اشتباهات تصادفی و هوشمندانه‌ای است. از ناشر فرانسوی که پیش از ادیسون فونوگراف را اختراع کرد تا بازیگر هالیوودی که به فناوری مربوط به وای‌فای و بلوتوث کمک کرد. از پلیسی که فلاش عکاسی را اختراع کرد، تا پرتو لیزر که گرمایی معادل گرمای هستۀ مرکزی خورشید را تولید می‌کند. چگونه به اکنون رسیدیم در واقع به تاریخ پنهان وسایل روزمرۀ امروزین می‌پردازد.

عنوان کتاب: چگونه دانشورز بهتری باشید
نويسنده: اندریو جانسون
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: دوم
قطع: رقعی/ نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات: 256
توضيحات بيشتر: فهمیدن اصول يك دانشورزی (science) خوب که تاثیری داشته باشد هدف هر دانشورز (scientist) پرامید است. کتاب چگونه دانشورز بهتری باشید رهنمودهای فراوانی را ارائه میکند و اگر می‌خواهید در این رشتۀ پررقیب موفق شوید، کتابی برای خواندن است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا دربارۀ اینکه دانشورزی خوب چیست و چگونه انجام می‌شود، دیدگاهی تازه پیدا کند. این کتاب را باید از ابتدا تا انتها خواند و به آن اندیشید.

عنوان کتاب: فرهنگ دارویی
نويسنده: دکتر محمدرضا توکلی صابری، دکتر محمدرضا صداقت
نوبت چاپ: نخست
قطع: رقعی/ نوع جلد: جلد سخت (گالینگور)
تعداد صفحات: 840
توضيحات بيشتر: فرهنگ دارویی کتابی است حاوی مهمترین اطلاعات مربوط به داروهای ژنریک در ایران شامل: نام ژنریک فرمول شیمیایی گسترده، فرمول شیمیایی بسته، نام شیمیایی، فارماکولوژی، فارماسوتیکس، موارد مصرف، مقدار مصرف، موارد منع مصرف، عوارض جانبی، تداخل اثر دارویی، اشکال دارویی، و نامهای تجارتی

عنوان کتاب: ماهی درونی شما
نويسنده: نیل شوبین
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: دوم
قطع: / رقعی نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات: 288
متن پشت جلد: چرا ما به همین شکلی که هستیم وجود داریم؟ دست انسان چه چیزی را با بال يك مگس به اشتراک دارد؟ آیا پستان‌ها، غده‌های عرق، و فلس به نوعی با هم ارتباط دارند؟ برای بهتر فهمیدن ساختار داخلی بدنمان و ردیابی منشاء بسیاری از بیماری‌های شایع امروزین می‌باید به منابعی پیش‌بینی‌نشده روی آوریم، یعنی کرم‌ها، مگس‌ها، و حتی ماهی‌ها. نیل شوبین، دیرین‌شناس و استاد کالبدشناسی که تیکتاليك را کشف کرد – «حلقۀ مفقوده»ای که عنوان اصلی خبرهای جهان در آوریل سال ۲۰۰۶ بود- داستان تکامل را با ردیابی اندام‌های بدن انسان در میلیون‌ها سال پیش از این باز می‌گوید. مدت‌های زیادی پیش از آنکه اولین موجودات بر زمین پا بگذارند. شوبین با بررسی فسیل‌ها و دی.ان.ای آنها به ما نشان می‌دهد که دست‌های ما واقعا شبیه بالۀ ماهیان است، سر ما مانند ماهیان بی‌آرواره‌ای است که سال‌های زیادی است منقرض شده‌اند و بخش‌های عمده‌ای از ژنگان ما و کارکردشان شبیه کرم‌ها و باکتری‌ها است.نیل شوبین باعث می‌شود که خود و جهانمان را در پرتو کاملا جدیدی ببینیم. ماهی درونی شما نوشتۀ دانشورزانه‌ای است در بهترین حالت آن – روشنگر، قابل‌فهم، و با اشتیاقی فراوان گفته می‌شود.

عنوان کتاب: معنای همه اینها چیست؟
نويسنده: ریچارد فاینمن
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: دوم
قطع: / رقعی نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات: 132
توضيحات بيشتر: ریچارد فاینمن (۱۹۸۸-۱۹۱۸) یکی از مشهورترین و دوست‌داشتنی‌ترین فیزیکدان‌های عصر خود بود. او به خاطر پژوهش‌های بسیارش، جایزۀ نوبل در فیزیک را دریافت کرد. دیدگاه نمادشکن او به زندگی و بسیاری از ماجراجویی‌های کنجکاوانه، برایش جایگاه یک اندیشمند نمونه را به ارمغان آورده است. ریچارد فاینمن مردیست با شهرت در زمینه‌های متعدد: فیزیکدان برجسته، آموزگار دوست‌داشتنی، داستانسرای سرکش… هنگامی که فاینمن دانشورزان را همچون بندبازهایی توصیف می‌کند که بر طناب زیبای منطق راه می‌روند، میفهمیم که چگونه نسلی از فیزیکدان‌های جوان به دنبال این انسان پیشگام راه افتاده و پیشاپیش جمعیت به رقابت پرداختند- بوستون گلوب

عنوان کتاب: سرگذشت شگفت‌انگیز حیات روی زمین
نويسنده: ریچارد داکینز
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: ششم
قطع:رقعی / نوع جلد: جلد نرم(رقعی)
تعداد صفحات: 600
متن پشت جلد: کتاب «سرگذشت شگفت انگیز حیات روی زمین»، شرح دلایل، مدارک و شواهد علمی مربوط به نظریۀ تغییر و تحول جانداران یا نظریۀ فرگشت است که چارلز داروین، زیست‌شناس انگلیسی آنها را ارائه کرده است. داروین ازجمله بزرگترین اندیشمندان حوزۀ علم به شمار می‌آید که با ارائۀ نظریۀ تغییر و تحول گونه‌های جاندار و برانداختن نظریۀ ارسطویی مبنی بر ثابت و بدون تغییر بودن شکل جانداران، زیست‌شناسی و پزشکی را برای همیشه دگرگون کرد و تأثیر بس دامنه‌داری بر دانش و تفکر فلسفی برجای نهاد. بسیاری او را همتراز نیوتون می‌دانند و بر این باورند که کاری را که نیوتون در حوزۀ فیزیک انجام داد، داروین در حوزۀ زیست‌شناسی به انجام رسانده است. این نظریه، جهانی بس شگرف‌تر پیچیده‌تر و حیرت‌انگیزتر، زیباتر و قابل‌فهم‌تر از جهان ارسطویی به ما ارائه داد. بدون نظریۀ تغییر و تحول جانداران، هیچ‌چیز در زیست‌شناسی، از معنی و مفهوم برخوردار نیست. همانطور که بدون نظریه‌های گالیله و نیوتون و انیشتین، فیزیک بی‌معناست، و بدون پذیرش نظریات آنان، ساخت هواپیما و لکوموتیو امکان نمی‌داشت. از آنتی‌بیوتیکی که می‌خوریم تا میکروب‌ها را بکشد، تا واکسنی که بر‌ضد آنها می‌زنیم. از دانه‌ای که می‌کاریم که به گیاهی تبدیل شود، تا سلول‌های بنیادین را که دستکاری می‌کنیم، فقط باتوجه به نظریۀ تکامل جانداران قابل توضیح است. در این کتاب، ریچارد داوکینز، دلایل، مدارک و شواهد علمی فراوانی را از فسیل(سنگواره)شناسی، جنین‌شناسی، گیاه‌شناسی، زمین‌ساخت (تکنوتیک) صفحه‌ای، ژنتیک مولکولی، جانورشناسی و زمین‌شناسی برای توضیح نظریۀ تکامل جانداران ارائه می‌کند. وی نشان می‌دهد که تغییر و تحول، از اجزای ذاتی و خمیرۀ حیات است و برگ گلبرگ، بال پروانه و چشم آدمی همگی ساختار واحدی دارند و بر اثر تغییر و تحول از شکل‌های ابتدایی‌تر به‌وجود آمده‌ند و به یکسان عمل می‌کنند. با این حال این تنوع عظیم وحدت یگانه‌ای دارد.

عنوان کتاب:شوخی های پزشکی
نويسنده:محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ:نخست
قطع:رقعی / نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات: 372
توضيحات بيشتر: 

عنوان کتاب: کتاب فرهنگ طب سنتی
نويسنده:محمدرضا توکلی صابری، زهرا سینایی
نوبت چاپ: نخست
قطع: وزیری/ نوع جلد: جلد سخت(گالینگور)
تعداد صفحات: 728
توضيحات بيشتر: 

عنوان کتاب: کتاب آواره دره یمگان
نويسنده:محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: نخست
قطع:رقعی / نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات:303
توضيحات بيشتر: 

عنوان کتاب: چشم‌اندازی از فراز کوه نامحتمل
نويسنده: ریچارد داکینز
مترجم: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: نخست
قطع: رقعی /نوع جلد: جلد نرم(شومیز)
تعداد صفحات: 80
متن پشت جلد: در کتاب «چشم‌اندازی از فراز کوه نامحتمل»، ریچار داوکینز زیست‌شناس انگلیسی نشان می‌دهد که چگونه فرآیند آهسته اما پیوستۀ انتخاب طبیعی به پیچیدگی و تنوع قابل‌توجهی در جانداران منتهی می‌شود. در این کتاب، ریچارد داوکینز به بررسی روند تکامل چشم جانداران می‌پردازد. او فرآیند تکامل را به رشته‌کوه‌هایی تشبیه کرده است که در طی آن جانداران از پایین کوه با تغییر شکل و پیچیدگی تدریجی به قلۀ کوه تکامل می‌رسند. داوکینز از تمثیل کوه نامحتمل برای این روند استفاده کرده است. تمثیلی که ناباوران به تکامل موجودات زنده برای وقوع چنین فرآیند پیچیده‌ای به کار می‌برند. او با ترسیم مسیر فرایند نشان می‌دهد که مسیر چه آسان و چه سریع است و هیچگاه نامحتمل نیست. رسیدن جانداران به این قله‌ها انجام این امر نامحتمل، یعنی تکامل جانداران، را نشان می‌دهد.

عنوان کتاب: گشایش و رهایش
ناصرخسرو قبادیانی
به کوشش: محمدرضا توکلی صابری
نوبت چاپ: نخست
قطع: وزیری/ نوع جلد: جلد سخت(گالینگور)   
تعداد صفحات: 170
توضيحات بيشتر: 

keyboard_arrow_up